مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:23347 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:19

عوامل گرايش به هم جنس و عدم گرايش به جنس مخالف چيست؟
آرزومنديم كه چاره جويي و دورانديشي شما دانشجوي فكور هميشه رهگشايتان باشد و قبل از گرفتار شدن، راه نجات را فراروي شما بگشايد. اما درباره موضوع مورد نظر: {Tعدم تمايل به جنس مخالف:T} بايد چند نكته براي ما مشخص و روشن گردد تا امكان راهنمايي و ارائه خدمات مشاوره اي فراهم گردد، لذا خواهشمند است به سؤالات زير به صورت دقيق و روشن پاسخ دهيد تا بتوانيم خدمت گزار شما دوست عزيز و پاك باشيم: 1- چه احساسي از برخورد با جنس مخالف داريد؟ 3- اولين برخورد شما با جنس مخالف كجا بوده؟ و چه خاطره اي از آن داريد؟ 4- عقيده شما در مورد خواهر، مادر، مادربزرگ و... به عنوان جنس مخالف چيست؟ 4- آيا در جمع دوستان و خانواده جك و فكاهي هم مي گويند تا چه ميزان؟ نظر آنها چيست؟ 5- اعضاي خانواده شما چه كساني هستند؟ 6- دوران كودكي، نوجواني و جواني را در كجا؟ چه محيطي گذرانديد؟ 7- در محيط خانوادگي و دوستان شما را چگونه فردي مي شناسند؟ و چگونه شما را معرفي مي كنند؟ 8- گمان مي كنيد واقعاً به جنس مخالف تمايل نداريد؟ چه دليلي بر اين سخن خود داريد؟ دقيق شرح دهيد. 9- خودتان چه چاره انديشي را پيشنهاد مي كنيد؟ 10- احساس شما از ازدواج و داماد شدن چيست؟ كاملاً شرح دهيد. 11- آيا تاكنون در خواب محتلم شده ايد؟ از چه سني؟ بين هر بار چقدر فاصله مي شود. 12- عكس العمل شما در برخورد با جنس مخالف چيست؟ 13- قد، وزن و ميزان برخورداري از صفات ثانويه جنسي (محاسن و...) شما چگونه است؟ 14- تا چه ميزان تجربه رفتار با جنس مخالف داشته ايد و چه عكس العملي از خود و آنها ديده ايد؟ خوب و بجاست توضيح دهيم كه عدم تمايل به جنس مخالف علل متعدد مي تواند داشته باشد، گاه ريشه تربيتي و برخي اوقات علت هورموني و بعضي مواقع نيز ناشي از تغييرات روحي و رواني است و حتي اخيراً به دست آورده اند كه برخي از انواع عدم تمايل ها ريشه در ساخت شناختي فرد دارد، لذا براي ريشه يابي اساسي دريافت پاسخ هاي فوق ضرورت دارد و لذا بايد به صورت دقيق و كامل پاسخ داده شود. البته اين حالت از هر علتي ناشي شده باشد قابل علاج و درمان است و هرگز نبايد آن را مسأله اي اساسي و ناعلاج تلقي كنيد، بلكه با ارائه اطلاعات لازم به سهولت قابل درمان است. به عنوان اولين راه كار سعي كنيد ديگر ناتواني و عدم تمايل به جنس مخالف را بر زبان جاري نكرده بلكه توانمندي را به خود تلقين كنيد. منتظر مكاتبه بعدي شما (با قيد شماره نامه قبلي) هستيم كه راه گشاي خدمت گزاري است.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.